Spamfilter beheren

Spamfilter beheren

Knowledge Base » Support » E-mail » Spamfilter beheren

Protagonist maakt gebruik van het geavanceerde Spamfilter systeem van Spamexperts (https://www.spamexperts.com/nl/)

Indien u e-mail verwacht van een afzender en u ontvangt deze niet in uw mailbox dan is de kans groot dat het bericht in een spamfilter is geweigerd. Om dit na te gaan kunt u inloggen op de Protagonist website bij ‘beheer’ en vervolgens gaat u naar de knop spamcontrol. Hier kunt u kiezen van welke domeinnaam u het spamfilter wilt inzien.

Als u in bent ingelogd dan krijgt u het onderstaande scherm te zien.

filter

Kies hier de knop genaamd ‘Spam quarantaine’ U krijgt nu een lijst van berichten te zien die geblokkeerd worden. Indien u berichten ziet van een afzender wat geen spam is en die u alsnog wilt ontvangen dan kunt u het pijltje naar beneden kiezen naast het bericht en de optie vrijgeven kiezen. Zie de onderstaande schermafbeelding. Het bericht word dan alsnog bij u afgeleverd.

optiesfilter

U kunt in de bovenstaande schermafbeelding nog meer opties vinden van wat mogelijk is in het spamfilter. Ik zal in het kort omschrijven.

1. Vrijgeven

Het bericht word uit de spamquarantaine vrijgegeven en in de mailbox afgeleverd.

2. Vrijgeven en Trainen

Dit is vrijwel hetzelfde als ‘vrijgeven’ alleen word het spamfilter hier ook door getraind. Dit houd in dat het filter soortgelijke berichten eerder zal doorlaten en minder snel als spam zal markeren.

3. Vrijgeven en toevoegen aan Witte Lijst

Dit is vrijwel hetzelfde als ‘vrijgeven’ alleen word het e-mailadres aan een Witte lijst toegevoegd waardoor berichten afkomstig van dit e-mailadres nu voortaan altijd afgeleverd worden zonder dat deze nog gecontroleerd worden op spam. Dit kan handig zijn als u veel mailcontact heeft met deze afzender.

4. Verwijderen

Het spambericht word verwijderd uit de spam quarantaine. U kunt deze optie  gebruiken om meer overzicht te krijgen in het  spam quarantaine overzicht.

5. Verwijderen en Blacklisten

Het spambericht word verwijderd uit de spam quarantaine en de afzender word aan een zwartelijst toegevoegd. Berichten van deze afzender zullen nu altijd geweigerd worden door het spamfilter.