Website Foutmeldingen

Website Foutmeldingen

Knowledge Base » Support » Website Foutmeldingen

Soms bezoekt u misschien wel eens een website en krijgt u niet de juiste pagina’s te zien maar een foutmelding.
Omdat sommige foutmeldingen wel eens voor verwarring of paniek kunnen zorgen hebben wij de meest voorkomende meldingen voor u uitgelicht:

 

502 Bad Gateway:
Er zijn grof gezegd twee verschillende situaties:
– U krijgt de melding bij elke webpagina die u bezoekt: Neemt u dan contact op met uw internetprovider. Er is waarschijnlijk iets mis met uw internetverbinding
– U krijgt de melding bij een specifieke webpagina die normaal zou moeten werken:
In dit geval kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn. Zo kan het zijn dat de server een korte re-boot heeft op het moment dat u de melding krijgt. Probeert u het dan op een later moment nog eens. 502-meldingen zijn vaak van tijdelijke aard. Mocht dit niet zo zijn, laat het ons dan zeker weten.

503 Service Unavailable.
Deze melding laat zien dat uw domein niet bereikbaar is. Het kan zijn dat uw domein is uitgeschakeld vanwege een hack, spamming of openstaande facturen. Als u niet weet wat de oorzaak zou kunnen zijn, laat het ons dan zeker weten en legt u alstublieft uw vraag neer bij onze support-desk.

504 Gateway Timeout
Zoals de melding al aangeeft, betreft dit een timeout.
Vaak is de oorzaak een van de (resource-)limieten binnen uw hostingpakket. Op het moment dat deze niet toereikend zijn zal de server een timeout geven. Soms kunnen deze instellingen voor u aangepast worden om alles soepeler te laten werken, maar neemt u bij twijfel alstublieft contact op met onze support-desk.

404 Not Found
Het betreffende bestand is niet gevonden op de server.
Kijkt u bij deze melding eerst goed in uw webbestanden om te zien of het bestand of de webpagina wel op de door de server genoemde locatie staat. Als dit niet het geval is, zal de server het bestand namelijk niet kunnen vinden.
Mocht het bestand tóch op de juiste plaats staan, neemt u dan alstublieft contact met ons op.

409 Conflict
In 99% van de gevallen komt deze melding naar voren door een conflict dat de betreffende webpagina heeft met 1 van onze beveiligingsmodules. Soms is deze melding naar voren gekomen zonder dat dit duidelijk is weergegeven. De melding staat dan vaak aangegeven in het tabje van de uw webbrowser.
Neemt u in het geval van een 409-conflict contact op met Protagonist, zodat wij een uitzondering voor u kunnen toevoegen in de beveiligingsmodule.

(Kijkt u voor meer informatie over onze ModSecurity beveiligingsmodule op de volgende pagina)