Om een sociale twist aan uw website te geven, kunt u een Facebook Like-knop toevoegen aan uw website. Hiermee kunnen de bezoekers van uw website aangeven of ze uw inhoud leuk vinden of niet.

Wanneer uw website dynamische inhoud bevat die fequent verandert, bijvoorbeeld bij een weblog, dan is het aan te raden boven elk artikel een Like-knop toe te voegen, zodat men de mogelijkheid heeft om een specifiek artikel leuk te vinden, of niet.

U kunt ook een Like-knop toevoegen voor uw gehele website in zijn algemeen. Dit laatste willen we door middel van dit artikel graag onder de aandacht brengen, om een strategische overweging te betogen.

Op de website van Facebook Developers (http://developers.facebook.com) kunt u onder het kopje “Social Plugins” de broncode voor de Like-knop genereren, zodat u die kunt integreren met uw website. Naast een aantal overige parameters, kunt u hier ook de betreffende hyperlink invullen waar de “Like”-actie betrekking op heeft. Juist hier komt de strategische overweging bij kijken.

Wanneer u de “URL to Like” niet verwijst naar uw website, maar naar uw Facebook-pagina, dan worden uw bezoekers “vrienden” met uw Facebook-pagina, in plaats van enkel uw website leuk te vinden. Dit betekent dat toekomstige statusupdates ook in de tijdlijn van de gebruiker verschijnen, wat er toe leidt dat uw bereik via Facebook groter wordt.

Al met al misschien een omslachtig en mogelijk ingewikkeld verhaal. Het komt er in grote lijnen op neer dat uw bereik groter wordt wanneer mensen uw Facebook-pagina leuk vinden. Dit hoeft u niet alleen via social marketing op Facebook te bereiken, maar uw eigen website is hier ook een prima middel voor. Een strategische inzet van social media!

Onze support-afdeling is bekend met het implementeren van sociale plugins in uw website. Ongeacht of u Facebook, Twitter, Google+ of alle drie wilt integreren, wij helpen u graag! U kunt de support-afdeling van Protagonist bereiken via het telefoonnummer 088-333 44 44 (optie 2) of het e-mailadres support@protagonist.nl.