Bright Idea Photo by James Pond on Unsplash

Hoe kan ik helpen?

Deze Protagonist Knowledge Base biedt u een groot aantal handleidngen. Zo vindt u support handleidingen die betrekking hebben op onze diensten; maar ook handleidingen en handige weetjes voor het maken en optimaliseren van uw website. Daarnaast vindt u diversen administrative handelingen over o.a. het verhuizen van domeinnamen.

Wachtwoord E-mailadres aanpassen.

U kunt inloggen in uw control panel op onze homepage www.protagonist.nl onder login. Klik de knop beheer aan en vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Als het inloggen geslaagd is komt u op het hoofdscherm van uw control panel. Op uw hosting te benaderen kiest u hier voor Domeinen. Een overzicht van uw domeinen word Lees meer...

Zelf een Redirect instellen

Het komt geregeld voor dat klanten een domeinnaam hebben en deze door willen laten verwijzen naar een andere locatie op het internet. Dit noemt men ook wel een ‘redirect’. Een redirect kan op diverse manieren aangemaakt worden: – Door het domein als redirect aan te maken op de server – Door middel van een index-file Lees meer...

Uw Hostfile aanpassen

Bij het overzetten van een website naar een nieuwe hostingpartij  kan het van pas komen deze te controleren voordat de omzetting voltooid word. Ook als u een website wil ontwikkelen/benaderen zonder dat anderen hier bij kunnen kan het aanpassen van uw hostfile de oplossing zijn. Via de Windows hosts file is het mogelijk een website Lees meer...

Uw mailaccount verhuizen naar Protagonist.

Indien u bij uw oude provider e-mailaccounts aan uw domein gekoppeld heeft, zullen deze ‘aan de Protagonist kant’ via uw PLESK Control Panel opnieuw aangemaakt moeten worden. Als de mailboxen ingesteld zijn vóór de verhuizing voltooid is loopt u namelijk geen risico om e-mails te missen tijdens en ná de verhuizing. Het is uiteraard ook Lees meer...

ModSecurity

Modsecurity is een beveiligings- en anti-spam firewall die op alle shared hosting servers van Protagonist actief is. Deze firewall controleert bijvoorbeeld posts die op uw domeinen geplaatst worden op woorden die veel door spammers gebruikt worden, maar ook kijkt Modsecurity naar links die verwijzen naar malware sites, en voorkomt het dat deze online geplaatst worden Lees meer...

Website Foutmeldingen

Soms bezoekt u misschien wel eens een website en krijgt u niet de juiste pagina’s te zien maar een foutmelding. Omdat sommige foutmeldingen wel eens voor verwarring of paniek kunnen zorgen hebben wij de meest voorkomende meldingen voor u uitgelicht:   502 Bad Gateway: Er zijn grof gezegd twee verschillende situaties: – U krijgt de Lees meer...

Mail-Leveringsproblemen

Het kan voorkomen dat u een mail wil verzenden, maar dat deze om een (onduidelijke) reden niet afgeleverd kan worden. Zo kan het zijn dat de ontvanger uw mailadres geblokkeerd heeft, maar in de meeste gevallen is dit niet de oorzaak. Ook kan het zo zijn dat de mailbox van de ontvanger vol zit. Ook Lees meer...

Mailinstellingen Externe Providers

Het kan zijn dat u in plaats van uw eigen uitgaande server, liever gebruik maakt van de dienst van een andere provider. Wij hebben daarom de meest voorkomende mailservers in Nederland voor u op een rijtje gezet: 1/9 12Move | smtp.12move.nl A A1 | mail.a1.nl A2000 | smtp.a2000.nl Acon | mail.acon.nl B Bart | mail.bart.nl Lees meer...

Exchange 2010 instellen op een windows toestel

Outlook 2007/2010/2013 ondersteunt de functie Autodiscovery. Om een automatische configuratie voor de toegang tot uw postvak te krijgen, vereist deze functie slechts dat u het e-mailadres en wachtwoord voor uw postvak invoert. Open Start > Control panel > E-mail. Het venster E-mailinstellingen verschijnt. Klik op de knop Profielen weergeven. Het venster verschijnt. Controleer of de Lees meer...

Hulp nodig?

Komt u er niet helemaal uit? U kunt ons bereiken op 088 333 4444 en support@protagonist.nl.