Hoe kan ik helpen?

Deze Protagonist Knowledge Base biedt u een groot aantal handleidngen. Zo vindt u support handleidingen die betrekking hebben op onze diensten; maar ook handleidingen en handige weetjes voor het maken en optimaliseren van uw website. Daarnaast vindt u diversen administrative handelingen over o.a. het verhuizen van domeinnamen.

PHP versie upgraden

Wilt u de PHP versie van uw website wijzigen dan kunt u dat via uw Protagonist Control panel eenvoudig doen. U dient hiervoor allereerst in te loggen op uw Control panel op onze homepage: http://www.protagonist.nl. Wanneer u op onze site bent, klikt u bovenaan op de ‘Inloggen’ link.Vul vervolgens aan de linkerkant van het scherm…

Lees meer ›

Spamfilter trainen

Wilt u uw Spamfilter trainen zodat deze beter spam e-mails tegenhoudt. Volg dan deze handleiding en beheer via uw Protagonist Control panel eenvoudig uw spamfilter. U dient hiervoor allereerst in te loggen op uw Control panel op onze homepage: http://www.protagonist.nl. Wanneer u op onze site bent, klikt u bovenaan op de ‘Inloggen’ link.Vul vervolgens aan…

Lees meer ›

Spamfilter bericht uit quarantaine halen

Wilt u berichten die uw Spamfilter heeft tegengehouden uit quarantaine halen, dan kunt u dat via uw Protagonist Control panel eenvoudig doen. U dient hiervoor allereerst in te loggen op uw Control panel op onze homepage: http://www.protagonist.nl. Wanneer u op onze site bent, klikt u bovenaan op de ‘Inloggen’ link.Vul vervolgens aan de linkerkant van…

Lees meer ›

Spamfilter log doorzoeken

Wilt u zien welke e-mails uw Spamfilter heeft tegengehouden, dan kunt u dat via uw Protagonist Control panel eenvoudig doen. U dient hiervoor allereerst in te loggen op uw Control panel op onze homepage: http://www.protagonist.nl. Wanneer u op onze site bent, klikt u bovenaan op de ‘Inloggen’ link.Vul vervolgens aan de linkerkant van het scherm…

Lees meer ›

E-mail profiel in Outlook verwijderen

Hoe verwijder je een Outlook profiel? We laten je zien hoe je snel en simpel jouw Outlook kunt opschonen van profielen die je niet langer wenst te gebruiken. Klik in je Outlook op de menu knop ‘Bestand’. Ga vervolgens naar ‘Account instellingen’ en ‘Profielen beheren’. In het popup scherm selecteer je vervolgens de 3e knop…

Lees meer ›

Outlook pad van hoofdmap instellen

Bekijk de video Of lees de handleiding Heb je een IMAP mailadres ingesteld in Outlook, maar wil de mailbox niet correct synchroniseren? Grote kans dat je de IMAP pad prefix nog dient in te stellen. Zodra je een IMAP account hebt ingesteld in je Outlook zouden alle mappen die op de server aanwezig zijn ook…

Lees meer ›

WordPress installeren

Wilt u WordPress op uw website installeren dan kunt u dat via uw Protagonist Control panel eenvoudig doen. U dient hiervoor allereerst in te loggen op uw Control panel op onze homepage: http://www.protagonist.nl. Wanneer u op onze site bent, klikt u bovenaan op de ‘Inloggen’ link.Vul vervolgens aan de linkerkant van het scherm de gegevens…

Lees meer ›

Uw FTP-Accounts beheren

Het is mogelijk dat het FTP wachtwoord dat u toegestuurd is bij de uitlevering van uw hosting, te veranderen. Zo kan het voorkomen dat u niet zeker bent van uw wachtwoord en het daarom wil aanpassen, maar ook kunt u met de hieronder omschreven handelingen uw FTP-accounts aanmaken, verwijderen en beheren. Uw FTP wachtwoord wijzigen…

Lees meer ›

Geplande taken

Op alle Protagonist servers draait een programma dat commando’s kan uitvoeren op door de gebruiker vastgestelde tijden. Dit noemt men geplande taken. Via geplande takenis het bijvoorbeeld mogelijk om iedere nacht een reservekopie te laten maken, elk uur een PHP script uit te voeren of elke maandag een mailing te versturen. Het instellen van een…

Lees meer ›

Zelf een Redirect instellen

Het komt geregeld voor dat klanten een domeinnaam hebben en deze door willen laten verwijzen naar een andere locatie op het internet. Dit noemt men ook wel een ‘redirect’. Een redirect kan op diverse manieren aangemaakt worden: – Door het domein als redirect aan te maken op de server – Door middel van een index-file…

Lees meer ›

Website Foutmeldingen

Soms bezoekt u misschien wel eens een website en krijgt u niet de juiste pagina’s te zien maar een foutmelding. Omdat sommige foutmeldingen wel eens voor verwarring of paniek kunnen zorgen hebben wij de meest voorkomende meldingen voor u uitgelicht: 502 Bad Gateway Er zijn grof gezegd twee verschillende situaties: – U krijgt de melding…

Lees meer ›

Een database aanmaken en inzien

Om bepaalde scripts/CMS systemen te laten werken, heeft u soms een database nodig. Bij onze Linux hosting pakketten vanaf het Starter pakket zijn MySQL-databases inbegrepen. Hoe u een database kunt aanmaken staat hieronder beschreven. U dient hiervoor allereerst in te loggen op uw Control panel op onze homepage: http://www.protagonist.nl. Wanneer u op onze site bent, klikt…

Lees meer ›

Website logbestanden beheren

Op uw webruimte worden logbestanden bijgehouden over de activiteiten op uw site. Deze nemen natuurlijk wel ruimte in en daarom kunt u zelf uw logbestanden verwijderen, om zo ruimte te besparen. U dient hiervoor allereerst in te loggen op uw Control panel op onze homepage: http://www.protagonist.nl. Wanneer u op onze site bent, klikt u bovenaan op…

Lees meer ›

Website Subdomein aanmaken

Bekijk de video Of lees de handleiding Binnen uw domein kunt u ook subdomeinen aanmaken. U kunt deze herkennen doordat het subdomein afgescheiden is door een punt. Een voorbeeld zou kunnen zijn: sub.protagonist.nl Protagonist.nl is hierin het hoofddomein, en ‘sub.’ het gedeelte dat hier als subdomein onder valt. Subdomeinen zijn handig wanneer u bijvoorbeeld  nieuwe website wil…

Lees meer ›

Website Map Afschermen

Het is mogelijk een map of submap op uw domein met een gebruikersnaam en wachtwoord te beveiligen. Dit is handig wanneer u bijvoorbeeld alleen bepaalde personen toegang wil geven tot een bepaald gedeelte op uw website, of bepaalde bestanden die in deze map geplaatst zijn. U dient hiervoor allereerst in te loggen op uw Control panel…

Lees meer ›

Een domeinnaam naar Protagonist verhuizen

.nl domeinnaam: Om een .nl domeinnaam te kunnen verhuizen naar Protagonist dient u bij uw huidige provider een verhuistoken op te vragen. Dit is een code die bestaat uit letters en cijfers die speciaal gegenereerd word voor uw domeinnaam. Deze code kunt u per e-mail dan sturen naar sales@protagonist.nl. Een .nl domeinnaam kunnen wij van Protagonist binnen een…

Lees meer ›

FTP verbinding maken

Om bestanden via FTP op uw website te plaatsen raden wij het FTP-programma Filezilla aan. U kunt het hier downloaden. Als u de applicatie heeft geïnstalleerd en opgestart dient u het volgende in te vullen om verbinding te maken. 1. Host Bij Host vult u uw domeinnaam in (bv. domeinnaam.nl). Als het domein via Cloudflare…

Lees meer ›

E-mail account instellen op een Apple PC

Bekijk de video E-mail account instellen op een Apple PC We starten met een nieuwe Mail-installatie waarbij er nog niet eerder een adres is gekoppeld, maar het is uiteraard mogelijk om meerdere adressen te koppelen aan de applicatie. Om te beginnen open je het programma Mail. Doe je dit voor het eerst, dan vraagt het…

Lees meer ›

Functies in Plesk

Hieronder vind je een korte uitleg van de verschillende opties en pagina’s in Plesk. Als je inlogt op de Plesk-omgeving via het Protagonist control panel dan zie je  drie kolommen op de homepage: Plesk beheer pagina 1. Links de blauwe menubalk: hier vind je per onderdeel de opties voor al je domeinnamen in dit pakket.2. In het midden: een lijst met al je…

Lees meer ›

Wat kunt u in uw Protagonist control panel?

In dit artikel gaan we de basis bespreken van het Protagonist control panel. U kunt er hier op inloggen : https://www.protagonist.nl/login/ Inlog gegevens Wanneer u een pakket of dienst afneemt dan ontvangt u de noodzakelijke inloggegevens voor het control panel op uw e-mailadres. Uw e-mailadres is tevens uw gebruikersnaam. Als u de inloggegevens niet meer…

Lees meer ›

E-mail adres server instellingen achterhalen

Bekijk de video Of lees de handleiding Wanneer je een e-mail account wil instellen in een e-mail programma op je computer of op een mobiel apparaat, dan vragen deze altijd om de serverinstellingen van het specifieke e-mail adres. Deze instellingen zijn echter niet altijd vanzelfsprekend, waardoor de installatie wel eens voor vraagtekens kan zorgen. In…

Lees meer ›

E-mail account wachtwoord wijzigen

Bekijk de video Of lees de handleiding U kunt inloggen in uw control panel op onze homepage www.protagonist.nl onder login. Klik de knop beheer aan en vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Als het inloggen geslaagd is komt u op het hoofdscherm van uw control panel. Op uw hosting te benaderen kiest u hier voor…

Lees meer ›

E-mail account instellen op een Android telefoon

Bekijk de video Of lees de handleiding Naast de mogelijkheid om je mailadres te koppelen aan een mailprogramma op je PC of laptop, is het natuurlijk ook mogelijk om deze te koppelen aan een mail-app op je Android telefoon. In deze tutorial laten wij zien hoe je snel en simpel de koppeling maakt tussen je…

Lees meer ›

E-mail account verhuizen naar Protagonist.

Indien u bij uw oude provider e-mailaccounts aan uw domein gekoppeld heeft, zullen deze ‘aan de Protagonist kant’ via uw PLESK Control Panel opnieuw aangemaakt moeten worden. Als de mailboxen ingesteld zijn vóór de verhuizing voltooid is loopt u namelijk geen risico om e-mails te missen tijdens en ná de verhuizing. Het is uiteraard ook…

Lees meer ›

E-mail spamfilter beheren

Protagonist maakt gebruik van het geavanceerde Spamfilter systeem van Spamexperts (https://www.spamexperts.com/nl/) Indien u e-mail verwacht van een afzender en u ontvangt deze niet in uw mailbox dan is de kans groot dat het bericht in een spamfilter is geweigerd. Om dit na te gaan kunt u inloggen op de Protagonist website bij ‘beheer’ en vervolgens…

Lees meer ›

E-mail account instellen op een Windows PC

Bekijk de video Of lees de handleiding In deze handleiding zullen we je laten zien hoe je een IMAP e-mail account kunt instellen in Outlook op een Windows PC. Voordat je start met het koppelen is het zaak dat je de serverinstellingen voor het e-mail adres bij de hand hebt. Voor zowel de inkomende als…

Lees meer ›

E-mail box opschonen via de webmail

Bekijk de video Of lees de handleiding Het kan wel eens voorkomen dat je mailbox zo vol is geraakt, dat er problemen ontstaan bij het versturen en/of ontvangen van mail. Het opschonen van de mailbox kan in zo’n geval vaak wonderen doen. Wanneer je je mailaccount hebt gekoppeld aan een PC, laptop of mobiel apparaat,…

Lees meer ›

Exchange 2010 instellen op een Android toestel

Bekijk de video Of lees de handleiding Outlook 2007/2010/2013 ondersteunt de functie Autodiscovery. Om een automatische configuratie voor de toegang tot uw postvak te krijgen, vereist deze functie slechts dat u het e-mailadres en wachtwoord voor uw postvak invoert. Open Start > Control panel > E-mail. Het venster E-mailinstellingen verschijnt. Klik op de knop Profielen…

Lees meer ›

Exchange 2010 instellen op een Windows toestel

Bekijk de video Of lees de handleiding Outlook 2007/2010/2013 ondersteunt de functie Autodiscovery. Om een automatische configuratie voor de toegang tot uw postvak te krijgen, vereist deze functie slechts dat u het e-mailadres en wachtwoord voor uw postvak invoert. Open Start > Control panel > E-mail. Het venster E-mailinstellingen verschijnt. Klik op de knop Profielen…

Lees meer ›

E-mail instellingen van externe providers

Het kan zijn dat u in plaats van uw eigen uitgaande mailserver via Protagonist, liever gebruik maakt van de dienst van een andere provider. Wij hebben daarom de meest voorkomende mailservers in Nederland voor u op een rijtje gezet. Overzicht e-mail instellingen 1/9 12Move | smtp.12move.nl A A1 | mail.a1.nl A2000 | smtp.a2000.nl Acon |…

Lees meer ›

E-mail aflevering problemen

Het kan voorkomen dat u een mail wil verzenden, maar dat deze om een (onduidelijke) reden niet afgeleverd kan worden. Zo kan het zijn dat de ontvanger uw mailadres geblokkeerd heeft, maar in de meeste gevallen is dit niet de oorzaak. Ook kan het zo zijn dat de mailbox van de ontvanger vol zit. Ook…

Lees meer ›

E-mail adres aanmaken

Bekijk de video Of lees de handleiding U kunt inloggen in uw control panel op onze homepage www.protagonist.nl onder “Inloggen”. Als het inloggen geslaagd is komt u op het hoofdscherm van uw control panel. Op uw hosting te benaderen kiest u hier voor Domeinen. Een overzicht van uw domeinen word hierna onderin getoond. Vanuit dit…

Lees meer ›

E-mail account instellen op een Iphone/Ipad

Bekijk de video Of lees de handleiding Ga op uw Iphone/Ipad naar de knop ‘instellingen’ en daarna naar de optie ‘Mail.Contacten, Agenda’. Kies daarna de optie ‘Nieuwe account’ u krijgt dan de onderstaande schermafbeelding te zien. Kies hier de optie ‘Anders’. Kies vervolgens de optie ‘Voeg mailaccount toe’ Nu moeten er een aantal velden ingevuld…

Lees meer ›

Hoe kan ik een domeinnaam verhuizen naar Protagonist?

Als je domeinnaam op dit moment nog bij een andere partij staat, dan is het alleen mogelijk deze naar ons toe te verhuizen wanneer je ook in het bezit bent van een zogeheten ‘verhuistoken’. Zorg er dus voor dat je ruim voor de verloopdatum van jouw domeinnaamregistratie deze verhuizing bij ons in gang hebt gezet…

Lees meer ›

Wanneer komt mijn abonnement bij Protagonist te vervallen?

Tenzij de overeenkomst anders vermeldt, wordt een overeenkomst voor alle producten en/of diensten van Protagonist aangegaan voor de duur van 12 maanden. De looptijd is tevens op de factuur aangegeven. Na afloop van een termijn vindt stilzwijgende verlenging voor een zelfde periode plaats, behoudens tijdige opzegging door de afnemer of Protagonist. Protagonist hanteert een opzegtermijn…

Lees meer ›

Facturatiemogelijkheden

Welke facturatiemogelijkheden zijn er bij Protagonist? Bij Protagonist bieden we twee facturatiemogelijkheden aan: Per jaar en per kwartaal. Deze keuze heeft verder geen invloed op de looptijd van de diensten. Bij mijn vorige hostingprovider had ik een langere betalingstermijn, is dat ook mogelijk bij Protagonist? Een langere betalingstermijn is in veel gevallen mogelijk bij Protagonist.…

Lees meer ›

Waar kan ik mijn facturen terugvinden?

Alle facturen worden per e-mail naar je toegezonden naar het door jou opgegeven e-mailadres. Je kunt je facturen ook heel makkelijk terugzien op uw Control panel onder het tabje ‘Administratie’.

Uw Hostfile aanpassen

Bij het overzetten van een website naar een nieuwe hostingpartij  kan het van pas komen deze te controleren voordat de omzetting voltooid word. Ook als u een website wil ontwikkelen/benaderen zonder dat anderen hier bij kunnen kan het aanpassen van uw hostfile de oplossing zijn. Via de Windows hosts file is het mogelijk een website…

Lees meer ›

ModSecurity

Modsecurity is een beveiligings- en anti-spam firewall die op alle shared hosting servers van Protagonist actief is. Deze firewall controleert bijvoorbeeld posts die op uw domeinen geplaatst worden op woorden die veel door spammers gebruikt worden, maar ook kijkt Modsecurity naar links die verwijzen naar malware sites, en voorkomt het dat deze online geplaatst worden…

Lees meer ›

Eerste keer een VPS schijf vergroten

Deze handleiding is voor wanneer je een VPS schijf voor het eerst wilt vergroten. Heb je een VPS schijf al eerder vergroot? Bekijk hier de handleiding: Een VPS schijf opnieuw vergroten. Open partitie beheer met het volgende commando: Je kunt een weergave tonen van de gebruikte partitie met de opdracht: p. Voorbeeld: Vervolgens kun je een nieuwe partitie aanmaken…

Lees meer ›

Een VPS schijf opnieuw vergroten

Wil je de VPS schijfcapaciteit nogmaals verhogen, dan dien je eerst de oude partitie te verwijderen. Hieronder zie je de vervolgstappen om de schijfcapaciteit nogmaals te verhogen. Deze stappen moet je pas volgen wanneer de schijfcapaciteit verhoogd is binnen je VPS control paneel. Ben je op zoek naar het vergoten van een VPS schijf voor…

Lees meer ›