Hoe meer volgers u heeft op Twitter, hoe meer mensen uw berichten in hun tijdlijn zien verschijnen. De tijdlijn bevat alle berichten die zijn geplaatst door de accounts die u volgt. Om uw doelgroep, uw potentiële klanten, dus zo goed mogelijk te kunnen bereiken, is het ook van belang zo veel mogelijk (relevante) volgers te krijgen.

Een goede praktijk die u kunt gebruiken om zo veel mogelijk volgers te verkrijgen, is zelf zo veel mogelijk (relevante) accounts te volgen. Uit onze ervaring is gebleken dat ongeveer 10% van de profielen die u volgt, u terug zullen volgen. Indien zij u niet terug volgen, kan dit een teken zijn dat zij niet tot uw doelgroep horen, en u hun dus beter niet kunt volgen.

Twitter geeft u suggesties van accounts die u mogelijk interesseren, afhankelijk van factoren als uw tweets, interesses, en de accounts die u reeds volgt. Deze lijst vindt u op http://twitter.com/#!/who_to_follow/suggestions. In de biografie van iedere account, weergegeven onder de gebruikersnaam, vindt u een persoonlijke omschrijving van de persoon of onderneming achter het account. Aan de hand van de biografie kunt u beoordelen of deze account binnen uw doelgroep valt.

De biografie van Protagonist is bijvoorbeeld:

Protagonist B.V. biedt sinds 2000 internetdiensten aan, uiteenlopend van virtuele- en dedicated-hosting tot internationale domeinnaamregistratie.

Tevens is het een goede tactiek om iedere account die uw tweets volgt, terug te volgen. Dit kunnen namelijk potentiële klanten zijn, en het is van toegevoegde waarde voor uw onderneming om te weten waar zij over spreken/tweeten.