E-mailaccount instellen op een iPhone/iPad

E-mailaccount instellen op een iPhone/iPad

Knowledge Base » E-mail » E-mailaccount instellen op een iPhone/iPad

Bekijk de video

Of lees de handleiding

Ga op je iPhone/iPad naar de knop ‘instellingen’ en daarna naar de optie ‘Mail.Contacten, Agenda’. Kies daarna de optie ‘Nieuwe account’, je krijgt dan de onderstaande schermafbeelding te zien. Kies hier de optie ‘Anders’.

IMG_6392

Kies vervolgens de optie ‘Voeg mailaccount toe’. Nu moeten er een aantal velden ingevuld worden.

Naam:  Hier kun je de naam invullen van de gebruiker van de mailbox.
Adres: Hier kun je het e-mailadres invullen wat je gebruikt.
Wachtwoord: Hier kun je het wachtwoord invullen.
Beschrijving: Hier kun je in het kort omschrijven om welke mailbox het gaat.

IMG_6393

Na het invullen van deze velden kun je kiezen of je de account als IMAP of als POP3 wilt instellen. Standaard staat dit als IMAP ingesteld. Er komen nu ook nog een aantal extra velden inbeeld die ingevuld moeten worden.

Server inkomende post
Hostnaam:
om de hostnaam in te kunnen voeren, dien je eerst jouw mailserverinstellingen via jouw Control panel te achterhalen. Deze staan onder het kopje ‘Domeinen’ > ‘Mailserverinstellingen’. Meestal is dit een door ons toegekend servernaam, bijvoorbeeld: jan.regelpaneel.com.

Gebruikersnaam: Hier kun je het volledige e-mailadres invullen.
Wachtwoord: Hier kun je het wachtwoord invullen wat voor de mailbox gebruikt moet worden.

Server uitgaande post
Hostnaam:
Ook deze gegevens dien je op te halen via je control panel, zoals je dit bij de inkomende post hebt gedaan (vb: jan.regelpaneel.com).

Gebruikersnaam: Hier kun je het volledige e-mailadres invullen.
Wachtwoord: Hier kun je het wachtwoord invullen wat voor de mailbox gebruikt moet worden.

IMG_6394

Je kunt daarna volgende kiezen om naar de volgende stap te gaan. Je zult nu twee keer de vraag krijgen of de account zonder SSL wilt configureren. Kies hier twee keer voor ja.

IMG_6395

Daarna zou je overal vinkjes moeten zien en de account is dan correct geconfigureerd. Indien je dit niet krijgt te zien, dan raden we je aan om te kijken of er geen typefouten in de instellingen staan. Vaak is dit wel de reden waardoor een account niet werkt.

Zoeken

Gerelateerd

    Hulp nodig?

    Komt u er niet helemaal uit? U kunt ons bereiken op 088 333 4444 en support@protagonist.nl.