Website logbestanden beheren

Website logbestanden beheren

Knowledge Base » Website » Website logbestanden beheren

Op je webruimte worden logbestanden bijgehouden over de activiteiten op jouw site. Deze nemen natuurlijk wel ruimte in en daarom kun je zelf jouw logbestanden verwijderen, om zo ruimte te besparen.

Je dient hiervoor allereerst in te loggen op je control panel.

Wanneer je op onze site bent, klik je bovenaan op de ‘Inloggen’ link.

Vul vervolgens aan de linkerkant van het scherm de gegevens in.

Wanneer je bent ingelogd, klik dan op de link ‘Domeinnamen beheren’.

Vervolgens gaat je naar de domeinnaam waarvoor je de logbestanden wil opschonen en klik op ‘Beheer’. Je wordt dan doorgestuurd naar de Plesk omgeving, waar je jouw website kunt beheren.

Wanneer je bent aangekomen op het PLESK Parallels Panel zie je daar alle instellingen van jouw domein staan die je kunt bijwerken. Klik hier op de knop ‘Logbestanden’.

Klik dan rechtsboven in het dropdown menu op ‘Logbestanden beheren’.

Hier kun je de oude logbestanden verwijderen, zodat deze geen ruimte meer innemen. Dit doe je door een vinkje te zetten in de kolom voor het te verwijderen logbestand, en vervolgens boven op de knop ‘Verwijderen’ te klikken.

Je kunt niet alle logbestanden verwijderen, omdat een paar logbestanden op dat moment in gebruik zijn, zoals je kunt zien aan de ‘Datum van wijziging’, het vinkje kan dan niet gezet worden.

Als je geen vinkjes kunt zetten betekent dat, dat je óf geen te verwijderen logbestand meer heeft, óf dat logbeheer voor jouw account niet actief is. In het laatste geval kun je bovenin de Log Manager pagina ook niet naar ‘Logopschoning’. Neem in dit geval contact op met Protagonist via support@protagonist.nl of 088-333 4444 (Optie 2 voor Technisch Support).

Je kunt ook jouw logbestanden automatisch laten verwijderen.
Dit kun je instellen via de knop ‘Logopschoning’. De logbestanden kunnen per aantal of per dag verwijderd worden.