Website logbestanden beheren

Website logbestanden beheren

Knowledge Base » Website » Website logbestanden beheren

Op uw webruimte worden logbestanden bijgehouden over de activiteiten op uw site. Deze nemen natuurlijk wel ruimte in en daarom kunt u zelf uw logbestanden verwijderen, om zo ruimte te besparen.

U dient hiervoor allereerst in te loggen op uw Control panel op onze homepage: http://www.protagonist.nl.

Wanneer u op onze site bent, klikt u bovenaan op de ‘Inloggen’ link.

Vul vervolgens aan de linkerkant van het scherm de gegevens voor uw Control panel in.

Wanneer u bent aangekomen op uw Control panel klikt u op de link ‘Domeinnamen beheren’.

Vervolgens gaat u naar de domeinnaam waarvoor u de logbestanden wil opschonen en klikt u op ‘Beheer’. U wordt dan doorgestuurd naar de Plesk omgeving, waar u uw website kunt beheren.

Wanneer u bent aangekomen op het PLESK Parallels Panel ziet u daar alle instellingen van uw domein staan die u kunt bijwerken. Klik hier op de knop ‘Logbestanden’.

Klik dan rechtsboven in het dropdown menu op ‘Logbestanden beheren’.

Hier kunt u de oude logbestanden verwijderen, zodat deze geen ruimte meer innemen. Dit doet u door een vinkje te zetten in de kolom voor het te verwijderen logbestand, en vervolgens boven op de knop ‘Verwijderen’ te klikken.

U kunt niet alle logbestanden verwijderen, omdat een paar logbestanden op dat moment in gebruik zijn, zoals u kunt zien aan de ‘Datum van wijziging’, het vinkje kan dan niet gezet worden.

Als u geen vinkjes kunt zetten betekent dat, dat u óf geen te verwijderen logbestand meer heeft, óf dat logbeheer voor uw account niet actief is. In het laatste geval kunt u bovenin de Log Manager pagina ook niet naar ‘Logopschoning’. Neem in dit geval contact op met Protagonist via support@protagonist.nl of 088-333 4444 (Optie 2 voor Technische Support).

U kunt ook uw logbestanden automatisch laten verwijderen.
Dit kunt u instellen via de knop ‘Logopschoning’. De logbestanden kunnen per aantal of per dag verwijderd worden.