E-mail spamfilter beheren

E-mail spamfilter beheren

Knowledge Base » E-mail » E-mail spamfilter beheren

Protagonist maakt gebruik van het geavanceerde Spamfilter systeem van Spamexperts (https://www.spamexperts.com/nl/).

Indien je e-mail verwacht van een afzender en je ontvangt deze niet in jouw mailbox dan is de kans groot dat het bericht in een spamfilter is geweigerd. Om dit na te gaan kun je inloggen op de Protagonist website bij ‘beheer’ en vervolgens ga je naar de knop spamcontrol. Hier kun je kiezen van welke domeinnaam je het spamfilter wilt inzien.

Als je bent ingelogd, dan krijg je het onderstaande scherm te zien.

Kies hier de knop genaamd ‘Spam quarantaine’. Je krijgt nu een lijst van berichten te zien die geblokkeerd worden. Indien je berichten ziet van een afzender wat geen spam is en die je alsnog wilt ontvangen, dan kun je het pijltje naar beneden kiezen naast het bericht en de optie vrijgeven kiezen. Zie de onderstaande schermafbeelding. Het bericht word dan alsnog bij je afgeleverd.

optiesfilter

Je kunt in de bovenstaande schermafbeelding nog meer opties vinden van wat mogelijk is in het spamfilter. Hieronder zie je een korte omschrijving:

1. Vrijgeven
Het bericht word uit de spamquarantaine vrijgegeven en in de mailbox afgeleverd.

2. Vrijgeven en Trainen
Dit is vrijwel hetzelfde als ‘vrijgeven’ alleen word het spamfilter hier ook door getraind. Dit houdt in dat het filter soortgelijke berichten eerder zal doorlaten en minder snel als spam zal markeren.

3. Vrijgeven en toevoegen aan Witte Lijst
Dit is vrijwel hetzelfde als ‘vrijgeven’ alleen word het e-mailadres aan een Witte lijst toegevoegd, waardoor berichten afkomstig van dit e-mailadres nu voortaan altijd afgeleverd worden zonder dat deze nog gecontroleerd worden op spam. Dit kan handig zijn als je veel mailcontact hebt met deze afzender.

4. Verwijderen
Het spambericht word verwijderd uit de spam quarantaine. Je kunt deze optie gebruiken om meer overzicht te krijgen in het spam quarantaine overzicht.

5. Verwijderen en Blacklisten
Het spambericht wordt verwijderd uit de spam quarantaine en de afzender word aan een zwarte lijst toegevoegd. Berichten van deze afzender zullen altijd geweigerd worden door het spamfilter.

Zoeken

Hulp nodig?

Komt u er niet helemaal uit? U kunt ons bereiken op 088 333 4444 en support@protagonist.nl.